torsdag den 31. juli 2014

Living in a box

Vores dage på Øresundsvej er nu officielt forbi. Lige så meget vi har længtes efter at komme væk fra lejligheden pga for lidt plads, lige så meget er det nu ret trist omend der er visse sider jeg ikke kommer til at begræde. Nu er det slut med at hamstre ti'ere til vaskemaskinerne (når man er en familie på 5 er der RIGTIG meget vasketøj, og jeg kommer ikke til at savne "Hej jeg skal bare ha' en pakke tyggegummi og ville høre om jeg kan få tilbage i ti'ere" nede i kiosken). Men måske kommer jeg til at savne Bjarne nede fra Aldi en lille smule. Han styrer butikken med hård hånd og kan slet ikke ha' det, når nye Aldi kunder ikke har opdaget at i Aldi tager man altså sin kurv eller vogn med ned til enden af kassen - det kan godt gi' sjove episoder. Her på det seneste - efterhånden som Amager Strand er blevet mere og mere populær - er vi jævnligt blevet vækket om midt om natten af hårdt pumpende cyklende boomboxes. Det der har været mest irriterende ved den sag er dog egentlig ikke at blive vækket om natten, men snarere at jeg føler mig tudsegammel når jeg hører det. 

I skrivende stund er det dagen derpå siden vi lagde nøglerne på køkkenbordet og smækkede os selv ude. Så nu sidder jeg og blogger med kaffe og sol på benene lige her: 

Ikke dårligt!
Bag ved mig ligger så bjerget af grej vi troede vi skulle have med til USA.  Der - øhm - skal vist lige sorteres lidt mere med mindre flyselsskaberne tillader adskillige flere kg end de gør i dag. Suk. Det er ikke et kønt syn, så derfor må i nøjes med udsigten den ene vej!

Tilbage på Amager ser der nu sådan ud - gisp:

 
(Køberne ville gerne beholde et par ting inkl alle vores planter og "det udødelige skrivebord" fra Pedersker).

Der er nøgleoverdragelse i dag kl 12, men eftersom vi havde køberne til rundvisning i går (den tjans klarede Kristian heldigvis - jeg var ikke lige i stødet til den slags og gassede mig i frisørstolen i stedet) gider vi ikke tage til Amager i dag og smutter i stedet snart ned på Værnedamsvej og spiser brunch og skåler i byens bedste kaffe på at vi præcis i dag har holdt hinanden ud i 16 år. 

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

TILLYKKE med bryllupsdagen ���� nej og PKD's skrivebord lever videre ����
Hilsen Steen

Henriette sagde ...

Det bord vil blive fundet som det eneste levn fra arkæologiske udgravninger om 300 år...