søndag den 13. juli 2014

Kanindræberne

Weekenden er blevet tilbragt i Jylland hvor vi både har nået at hente Ulrik efter 2 uger med 95 andre teenagere i Tarm, har set ringridnings optog i Sønderborg, og drukket champagne i solen i godt selskab for at fejre den solgte lejlighed.

Men det er slet ikke det, vi vil huske den for! 

Vi havde lånt hus på Sydals af min gamle studie veninde, der var overskudsagtig nok til at lade os kigge forbi fra fredag til søndag selvom de selv kom hjem med 4 trætte unger lørdag aften. Vi prøvede at være super gæster efter bedste evne og gjorde mad klar og havde hvidvin på køl til de kom hjem. Selv de 2 hus kaniner i udendørs buret blev der hygget om. De var godt nok lidt i totterne på hinanden, men det gør sådan nogen jo..... Men en time før ejerne vendte hjem var den ene pludseligt blodig på maven, og der hang noget udenfor! Det var den ene testikel - den anden var bidt af og lå for sig selv. Aaaaaargh! Heldigvis kender jeg adskillige dyrlæger og en hurtig opringning gjorde det klart, at der nok skulle stilles noget op. Fx kunne jeg jo lige sørge for at få bundet den testikel op, der sad og flagrede udenpå maven. Øh nej tak. Nok har jeg før opereret på gnavere men de er jo lissom bedøvede, inden foretager mig noget som helst. Så kræet røg over i en ren kasse med nogle rene viskestykker inden den stillede sine små kanin træsko hos dyrlægen med en ordentlig røvfuld pentobarbital. Der skal ret heftige doser til at slå en kanin ihjel og det blev da osse tilrådet at begrave den i et pænt dybt hul, så der ikke lige kom en hund forbi og åd kanin OG bedøvelse. 

Kaninejerne tog det heldigvis ret roligt og der var hverken panik eller tårer da de kom hjem. Jeg kunne ellers lige have set for mig, hvordan det kunne have været sommerens mest akavede besøg ;-)

Ingen kommentarer: