fredag den 25. april 2014

Om afslutninger

Pyha - der er sket rigtig meget den seneste uge, selvom påskeferien føltes temmelig lang takket være den manglende vandforsyning i lejligheden. Men nu er det slut - der er vand i vandhanerne, der er vand i toilettet, der er vand til opvaskemaskinen og vi NYDER at spise af rigtige tallerkener igen. Der står stadig flytte kasser i stuen, da køkkenskabene ikke er sat op endnu, støvdørene og de grimme håndværker gulvtæpper pynter også lidt endnu, men det er peanuts i forhold til 18 (ja ATTEN) dage uden vand.
Vi fik ryddet godt og grundigt ud i kælderrummet samt i Ulrik og Teresas legetøj i mandags. Begge var iskolde og kasserede gamle yndlingsting med hård hånd. Derfor har vi nu bl.a. 30kg lego vi skal af med, herunder 10kg bionicle dele. Jeg kan næsten ikke rumme at tænke på hvor mange penge der er brugt på at købe lego og hvor mange timer Ulrik har brugt på at bygge det, og at det nu er slut. Luca interesserer sig ikke for lego samling, hvilket måske er meget godt, da han ellers sikkert var gået fuldstændig i selvsving over at se så mange klodser forlade værelset.
Her ses Ulrik med 10,2kg bionicle dele:
Vi har også deltaget i Sct Georgs Parade med Luca's og Teresa's spejder. Det er en årlig begivenhed hvor der uddeles mødeknapper og årsstjerner, og det kan godt være svært at vente på at de andre grupper bliver råbt op uden at komme til at fjolle undervejs:
 
Der blev truttet i ko horn mod alle 4 verdenshjørner: 

og det helt store højdepunkt var en "Tjikkerlikker" hilsen (hvor alle behørigt havde fjernet evt. hovedbeklædning) til en spejder, der fik en 10 års stjerne. Både Luca og Teresa ELSKER at gå til spejder og det er egentlig lidt trist at tænke på, at de snart skal stoppe. Jeg tror ikke der kommer til at være noget i USA med lige så frie rammer og uddeling af ansvar til børn.

I dag (fredag) har der været standerhejs i Teresa's klub. Hun går i en intet mindre en fantastisk klub ved navn Sejlinstitutionen, og har i år gennemført en hel sæsons vinterbadning med tilhørende diplom uddeling:
 

De er rigtig gode til at gøre det hyggeligt selvom de fysiske rammer ikke er så imponerende. Der var adskillige aktiviteter. Herunder "kartoffel smadring":

Og "gå planken ud" (man skal møffe sig ud for enden af planken sat op på badebroen og ringe med klokken for enden - UDEN at falde i vandet vel at mærke). Det er måske lidt svært at se, men der sidder et stks modigt pigebarn for enden af planken, og hun faldt ikke i:

Endnu et sted vi kommer til at savne rigtig meget.........

Som en sidste krølle på denne fredag er jeg gået i gang med visum ansøgningen. Det viste sig at jeg desværre "kun" er berettiget til et H-1B arbejdsvisum, der kommer til at gøre det lidt sværere for Kristian at få arbejde, da han i så fald selv skal få en arbejdsgiver til at give ham sit eget visum.
Jeg har heldigvis været super hysterisk med at scanne ALT ind sidst vi var afsted, og har (endnu en gang heldigvis) ikke kasseret nogle af de dokumenter jeg var helt sikker på aldrig at skulle bruge igen. I dag har jeg så haft fornøjelsen af skulle have alle mine uddannelses diplomer "oversat" til amerikansk skala. Det SKAL gøres af et eksternt firma og de forlanger den nette sum af 300$ for at ulejlige sig med den slags. Alle mine diplomer etc er udstedt på engelsk og det var selvfølgeligt dem, jeg sendte afsted. Men næh nej - de skulle også have dem på "native language". Jeg forstår det simpelthen ikke, og jeg måtte her til aften styrte hen til nogen venner lidt længere ude på Amager, der har en scanner, for at få det klaret. Jeg håber sørme de sætter pris på det danske sprog - suk.

2 kommentarer:

Peter K sagde ...

Det lyder godt nok kompliceret....kan i ikke nå at springe fra ? ;-)

Henriette sagde ...

Nope Peter!