mandag den 13. august 2012

Et dyrt armbånd og et helt nyt ordforråd


I går var jeg til smykkeworkshop hos "Baubles and Beads" i Berkeley. Jeg havde nøje udtænkt at iføre mig mine computertastatur øreringe - det skulle jo nødigt se ud som om, at jeg var een af de der perlehippier....
Indkøbslisten til kurset var nu heller ikke for sarte sjæle. Jeg lignede et stort spørgsmålstegn, da jeg så listen, men med lidt hjælp fra en isenkræmmer og en kunst butik blev jeg hurtigt (omend ikke billigt) den lykkelige ejer af en "steel burnisher", et "soildering iron", "jump rings" og "flux"!
Formålet var at lave vedhæng ud af glasstykker med små hjemmelavede collager i. Glasstykkerne viste sig at være mikroskopi glas, man selv skulle skære til og jeg har straks udtænkt at næste projekt da kunne være histologi snit - gerne med en pæn lilla H&E farvning måske...... Faktisk er jeg allerede ved at overtale dyrlægen ude på arbejde til at grave nogle gamle vævsprøver frem.
Det var nu ikke noget jeg lige havde ved hånden på selve dagen, og mens de andre sad og klippede små fine blomster og yndige stempelmønstre ud, så sad jeg med en fossil lommebog og skar omhyggeligt bittesmå drabeligt udseende øgler ud i stedet. På armbåndet ses fx en slags pterodactyl, der med let spredte vinger elegant glider hen over Golden Gate Bridge. Det blev også til en sulten Triceraptos, der venter ved bredden af en bjergsø med nogle intetanende stakler i kajak.
Læreren gik lidt rundt og kiggede, men undlod at kommentere undertegnedes kreationer. Hun var højst sandsynligt stum af beundring - eller noget........
De 6 timer fløj afsted i selskab med loddekolbe og tapede fingre, så man ikke brændte sig undervejs, og jeg er egentlig ret tilfreds med resultatet, så måske har jeg fået mig en ny hobby?

2 kommentarer:

christunte sagde ...

FEDT armbånd! Men jeg er lidt bekymret over at du også er ved at få "reptil"hjerne......
(Og et H&E-farvet armbånd? Uh - spændende tanke. Et armbånd med forskellige sygdomme, måske?)

Henriette sagde ...

Du kan bare begynde at hamstre - jeg tager loddekolben med hjem ;-)