lørdag den 24. december 2011

Og hvad laver man så den 24 december......

..... når man først skal holde jul for alvor d. 25.?

Vi havde på forhånd aftalt at skype med min mor og min søster, så da jeg slog øjnene op omkring kl 8 tænkte jeg, at jeg da lige skulle sende en sms til Christine (min søster) og høre om de var ved at være klar. Jeg fandt telefonen frem, men nåede at høre Ulrik og Luca, der allerede var i fuld gang med at skype med moster inde i stuen, inden jeg kom i gang med tasterne. Så Kristian og jeg fik slæbt os ud ad sengen og sat os ind foran computeren. Det var rigtig hyggeligt og ungerne nød det også.

Kristian skulle i løbet af formiddagen ned og købe de sidste småting til juledagene. Bl.a. en skinke til julemiddagen. Vi kan godt få fat i en dyr flæskesteg i Nordic House, men har altså valgt en skinke i år. Han tog Luca med og jeg blev hjemme med Ulrik og Teresa, der hjalp mig med at gøre huset rent og pænt til juleferien (under mild tvang). Vi fik også skypet lidt mere med familien hjemme i Danmark og bagefter var Ulrik og Teresa noget knotne over at vide at nu havde alle de andre derhjemme pakket gaver ud!

Inden vi tog herover fik Kristian fat i et engelskkursus for børn. De nåede at prøve det et par gange, men syntes ærlig talt det var kedeligt, fordi de ikke forstod så meget. I dag prøvede vi så at sætte det på igen - een af de sidste lektioner vel at mærke. Nu var det dobbelt så kedeligt, fordi det var alt for let. Teresa blev dog hængende til den bitre ende af lektionen, der handlede om dyr og restaurant besøg:

Lige efter frokost gik jeg en tur i raskt tempo med Teresa. Det blev ikke en meget lang tur, men vi kom da næsten helt hen til Wild Cat Canyon og fik nydt det gode vejr undervejs:
Da vi kom hjem igen var det Kristians tur til at blive luftet, så han stoppede Ulrik + cykel i bilen og så fik han løbet sig en god tur nede ved vandet, mens Ulrik cyklede ved siden af. Imens fik jeg sat risengrøden over. Det kan godt være vi holder amerikansk jul i år med skinke d. 25 december, men vi vil altså ikke spise brownies eller is til dessert. Dét er simpelthen for u-julet!

Kl 17 tog vi til julegudstjeneste i Berkeley. Det var en gudstjeneste specielt for familier, hvor alle gerne måtte komme udklædt, så det passede med juleevangeliet. Først startede alle dyrene og hyrderne med at komme frem, Der var fine får, et par kameler og en kylling??? (kyllingen var ca 2 år gammel skal det lige tilføjes).

Dernæst kom der en hel stak Josef´er og Maria´er og der blev da også trængsel i krybben, der svømmede over af babydukker.
Til sidst kom alle englene:
Vi fik sunget en masse julesalmer og vi nød at være afsted.

På hjemturen måtte jeg lige ud af bilen for at få et billede af dette hus:
Man får et helt nyt forhold til udendørs julepynt herovre, og Kristian har da også sukket længselsfuldt efter lige at fylde kufferten med lyskæder, da de er råddent billige. Men de kører jo altså på 110V :-( så vi må nøjes med billederne.

Da vi kom hjem havde risengrøden kogt færdigt under dynen. Her ses Luca og Teresa der nyder eftervarmen:

Ud over risengrødsspisning har aftenen også budt på de sidste 2 afsnit af nissebanden og i skrivende stund er ungerne i seng og ligger og klager højlydt over at de ikke kan sove. Men det er jo også svært når deres far lister rundt og lægger gaver under træet.

1 kommentar:

christunte sagde ...

Det lyder som en helt igennem fantastisk julegudstjeneste!
Rigtig glædelig jul til jer. Dejligt, at børnene endelig har fået deres gaver!