mandag den 7. juli 2014

Hverdags sommerferie

Sommerferien, eller hverdagen om man vil, er tilbage for fuld power. Vi landede fra Berlin fredag morgen og havde kun et par timer herhjemme, før der skulle hentes børn fra hhv. klub koloni og spejderlejr. Lejligheden havde vi gjort fremvisningsklar inden vi tog afsted, og det var virkeligt rart at komme hjem til nogle toptunede og ryddelige rum. Faktisk er vi ved at vænne os til den højere oprydningstandard i så høj grad, at jeg begynder at tage mig selv i lige at vaske køkkengulvet, når jeg har fyldt opvaskemaskinen..... Jeg tror dog nok det kommer til at gå ret hurtigt over igen.

For at være helt ærlig har jeg været lidt stresset over konceptet "sommerferie uden de store planer og mange penge med børn mellem 8 og 14 år, der ikke længere lader sig spise af med en tur på stranden", men indtil videre har det været aldeles unødvendigt. Ulrik er ikke hjemme endnu, og som altid når der kun er 2 ud af 3 børn hjemme, er der bare en anden ro i familien. Faktisk tog vi på stranden både lørdag aften for at grille, hvor vi havde stranden stort set helt for os selv,
Familie selfie i støvet kuglegrill på strand. Sommerens nye trend!
og igen søndag, hvor der i den grad var dømt fluepapir. Men da vi jo ikke har så langt smed vi bare håndklæderne i cykelkurven, og tog 1/2 time i vandet før vi vendte hjem igen. Senere på dagen fik vi familie besøg, og sørme om vi ikke røg på stranden igen. Det var der et par kusiner, der godt lige kunne holde ud:
I dag dalrede vi rundt på Strøget og fik købt urtepotter til en dragefrugt kaktus Teresa selv såede frø fra sidste år. Den har vokset sig stor og stærk og hun kunne godt tænke sig at dele den op og forære den til sine veninder, inden hun rejser.
Vi fik også guffet kæmpe kirsebær, stikkelsbær og jordbær (til den nette sum af 70kr - Torvehallerne er altså ikke kede af det med priserne, men det smagte trods alt mega godt) og fik tjekket alt det nye lækre chokolade ud i Mad&Vin (og fik selvfølgeligt lige rundet Bulow på vejen for at score en gratis lakrids - ganske som vi plejer).

I morgen går turen til besøg i et sommerhus ved Sejerøbugten og på fredag kører vi mod Jylland dels for at hente Ulrik men også for at bruge et par dage i Sønderborg, hvor vi har fået lov til at låne et hus. Så alt i alt lader det til at mine bekymringer om sommerferien har været skønne spildte kræfter.

2 kommentarer:

Julia sagde ...

Fra min (kontor)stol lyder det som en vidunderlig sommer!

Henriette sagde ...

Tak Julia. Du er selv simpelthen så go' til at huske at nyde det store i det små - det øver jeg mig også på :-)