lørdag den 11. august 2012

Ømme fødder og en let solskoldning

Så blev det weekend igen efter (endnu) en hektisk arbejdsuge. Jeg knokler løs på bedste beskub med prøverne efter mit store forsøg for en måneds tid siden. Der er mange prøver, der alle sammen skal gennem den samme procedure og jeg er lige ved at køre sur i det nogen gange, men nu kan jeg efterhånden se enden på det.
Denne weekend har været planlagt på forhånd. Vi nåede aldrig ud til Angel Island, inden Kristian og ungerne tog hjem, så det var højt på min "inden-jeg-forlader-Bay-Area-bucket-list". Øen ligger midt i bugten og jeg ser den hver eneste dag, hvor den tager noget af udsigten til San Francisco fra stuevinduerne.
Jeg væltede ud af sengen, så snart jeg vågnede og tog direkte med toget ind til byen og til Farmers Market i Ferry Building. Det er SÅ fedt med alskens fantastiske boder:
Der ligger en cafe med udendørs servering lige uden for Ferry Building. Den er ærlig talt i den dyre ende, så jeg har ikke været derinde endnu, men i dag skulle det altså være. Jeg havde glædet mig meget til at at sidde i solen og slubre cappuccino og spise lækker, lækker morgenmad. 

Tjo.

Solen var ikke helt nået om på den rigtige side af bygningen, så jeg fik et bord i skyggen (koldt koldt koldt). Maden var ganske udenmærket, men det er seriøst den mindste cappuccino, jeg nogensinde har set og glasset med frisk appelsinjuice ville have passet bedre i størrelsen til en vuggestue. Øv. Det blev ikke bedre af, at jeg - efter at have betalt horrible 30$ for maden - opdagede at der lige rundt om hjørnet var et væld af morgenmadsboder og lækker kaffe i solen med udsigt til Bay Bridge til under den halve pris. Men nu ved jeg det da til en anden god gang og behøver ikke længere skule misundeligt på de andre, der sidder på cafeen ;-)

Jeg fik provianteret på markedet:
Det blev til en slags raw food udgave af yoghurt med müsli (det var noget spiret boghvede, blåbær og noget uidentificerbar creme, der smagte fantastisk), salat med edamame bønner og vilde ris samt et stykke chokolade med saltet karamel. Mmmmmmh.

Jeg traskede efterfølgende ned til færgen og sejlede ud til Angel Island, der ses her:
Der kom nogen gevaldige bølgesprøjt undervejs og dem, der stod oppe foran på dækket blev gennemblødte ret hurtigt - til stor underholdning for alle os, der sad indenfor.

Jeg brugte et par timer på at traske øen rundt både oppe og nede. Der er en fantastisk udsigt. Her er det et kig ud til bugten, hvor færgen og bådene lægger til:
 Man kunne også se de berømte tågebanker i fuld vigør. Hvis man ser godt efter kan det ses at Golden Gate Bridge's ene pylon (dén til venstre) lige akkurat stikker op over tågen:
Det er turist højsæson pt og der sejler derfor mange både ud til Golden Gate Bridge mm. De bruger flittigt tågehornene, så det var ikke fuglekvidder, der dominerede lydbilledet, selvom der ikke er biler på øen. 
Det var skønt at gå på de solvarme stier efter at komme direkte fra kulden inden i byen. Måske lidt for rart.... jeg havde tilsyneladende ikke fået matchet mængden af solcreme med mængden af varme og solskin helt godt nok.

Jeg nappede færgen tilbage og så traaaaaskede jeg ellers ud til Japantown, da der er nogen hjemme i Danmark, der bliver 13 år lige om lidt og denne nogen ønsker sig kun Kekkaishi tegneserier fra Manga bog butikken i Japantown. Jeg fik købt en god stak bøger og endte med at tage bussen tilbage til toget, da jeg efterhånden var nået op på den anden side af 20 km's gåtur siden om morgenen. De ømme fødder røg direkte i et karbad, da jeg kom hjem og nu sidder jeg og hører P3 morgenradio mens jeg hygger mig med blogindlægget.

Fortsat god weekend :-)


1 kommentar:

christunte sagde ...

Sikke en udsigt! Det lyder som en dejlig og vildt aktiv dag!